info@mihanplangroup.com
021-44660422

همه چیز در مورد لینک های شکسته

همه چیز در مورد لینک های شکسته

همه چیز در مورد لینک های شکسته

لینک های شکسته مانند بن بست هایی در بزرگراه اطلاعاتی هستند . آنها بازدیدکنندگان را ناامید می کنند، به اعتبار سایت شما آسیب می رسانند و می توانند بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارند. در این مقاله آموزشی، ما به دنیای لینک های شکسته در سایت های وردپرس می پردازیم، بررسی می کنیم که آنها چه هستند، چرا اهمیت دارند، و چگونه می توانید آنها را برطرف کنید تا سایت خود شما کارکرد صحیح و درستی داشته باشد و در موتورهای جستجوگر با مشکل مواج نگردد.

آشنایی با لینک های شکسته:

پیوند شکسته که به عنوان پیوند مرده یا خطای 404 نیز شناخته می شود، زمانی رخ می دهد که یک لینک در وب سایت شما به صفحه ای منتهی شود که دیگر وجود ندارد یا منتقل شده است. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

حذف محتوا:

شما یک صفحه یا پست را بدون به روز رسانی پیوندهای مربوطه حذف کرده یا منتقل کرده اید.

تغییرات URL:

ساختار URL سایت شما تغییر کرده است که منجر به شکستگی لینک های داخلی می شود.

منابع خارجی:

اگر صفحه مقصد حذف شود یا URL تغییر کند، ممکن است پیوندهای وب سایت های خارجی خراب شوند.

چرا لینک های شکسته اهمیت دارند:

تجربه کاربری:

لینک های شکسته بازدیدکنندگان را ناامید می کند و می تواند باعث شود که سایت شما را در جستجوی اطلاعات و محتوا  غیر قابل اعتماد نشان دهد.

تاثیر سئو:

موتورهای جستجو مانند گوگل لینک های شکسته را به عنوان یک سیگنال منفی در نظر می گیرند که به طور بالقوه به رتبه سایت شما در موتور جستجو آسیب می زند.

اعتبار:

یک وب سایت پر از لینک های شکسته می تواند اعتماد و اعتبار را از بین ببرد و این تصور را ایجاد کند که محتوای مورد نظر کاربر ، نادیده گرفته شده یا قدیمی است.

شناسایی لینک های شکسته:

خوشبختانه، شناسایی لینک های شکسته در سایت وردپرس شما به لطف ابزارها و افزونه های مختلف موجود، نسبتا آسان است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

بررسی های دستی:

به طور دوره ای محتوای سایت خود را بررسی کنید و روی لینک ها کلیک کنید تا مطمئن شوید که به مقصد مورد نظر منتهی می شوند.

پلاگین های وردپرس:

افزونه هایی مانند Broken Link Checker یا WP Link Status را نصب کنید تا به طور خودکار سایت خود را برای یافتن لینک های شکسته اسکن کنید و گزارش هایی عملی از وضعیت لینکهای سایت تان دریافت نمایید .

کنسول جستجوی گوگل:

از گزارش Crawl Errors “خطاهای خزیدن” کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی لینک های شکسته ای که گوگل هنگام خزیدن در سایت شما با آنها مواجه شده است، استفاده کنید.

تعمیر لینک های خراب:

هنگامی که لینک های شکسته را در سایت وردپرس خود شناسایی کردید، ضروری است که برای رفع آنها اقدام فوری انجام دهید. در اینجا چند روش و  استراتژی را بیان میکنیم:

به‌روزرسانی یا تغییر مسیر:

اگر پیوند شکسته به صفحه‌ای منتقل شده یا حذف شده در سایت شما اشاره می‌کند، پیوند را برای اشاره به مکان جدید به‌روزرسانی کنید یا یک تغییر مسیر 301 را برای ارسال خودکار کاربران به صفحه صحیح تنظیم کنید.

حذف یا جایگزینی:

برای پیوندهای خراب که به منابع خارجی اشاره می کنند که دیگر وجود ندارند، پیوند را به طور کامل حذف کنید یا منبع جایگزینی برای آن پیدا کنید.

از صفحه 404 استفاده کنید:

صفحه خطای 404 سایت خود را  راه اندازی و سفارشی کنید تا اطلاعات مفید و گزینه های ناوبری را برای بازدیدکنندگانی که با لینک های شکسته مواجه می شوند ،  ارائه دهد.

جلوگیری از شکستگی پیوندهای آینده:

در حالی که اصلاح و یا  تعمیر لینک های شکسته موجود بسیار مهم است، پیشگیری کردن از ایجاد اینگونه لینک ها حتی مفیدتر است. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد لینک شکسته را در سایت وردپرس ارائه می نماییم :

بررسی و کنترل منظم:

بررسی های دوره ای را برای بکنترل و به روز رسانی محتوا و لینک های سایت خود برنامه ریزی کنید.

از پیوندهای دائمی استفاده کنید:

از ساختار پیوند دائمی داخلی وردپرس برای ایجاد URL های پایدار و سئو دوستانه استفاده کنید که احتمال تغییر در آنها کمتر است.

توضیح بیشتر :

  • ساختار پیوند ثابت پیش‌فرض:

وردپرس چندین گزینه ساختار پیوند ثابت را ارائه می‌دهد، از جمله «ساده»، «روز و نام»، «ماه و نام»، «عددی» و «نام پست». ساختار پیوند دائمی پیش‌فرض اغلب شامل پارامترهایی مانند شناسه پست یا تاریخ است که ممکن است چندان توصیفی یا سئو دوستانه نباشند.

نشانی اینترنتی مثال: https://example.com/?p=123

  • ساختار پیوند دائمی سفارشی:

از طرف دیگر، می‌توانید ساختار پیوند دائمی را سفارشی کنید تا آن را توصیفی‌تر و سئو را نیز دوستانه‌تر کنید. برای صفحه «درباره ما»، ممکن است از ساختار پیوند دائمی «نام پست» استفاده کنید، که URL ها را بر اساس عنوان صفحه ایجاد می کند.

نشانی اینترنتی مثال: https://example.com/about-us

 

از URL های نسبی استفاده کنید:

در صورت امکان، از URL های نسبی به جای URL های مطلق برای پیوند دادن به صفحات داخل سایت خود استفاده کنید و احتمال شکسته شدن لینک ها هنگام تغییر URL ها را کاهش دهید.

به عنوان مثال :

URL مطلق: https://example.com/about-us
URL نسبی: /about-us

نتیجه:

لینک های شکسته یک چالش رایج برای صاحبان سایت های وردپرسی است، اما با ابزارها و استراتژی های مناسب می توان آنها را به طور موثر مدیریت و به حداقل رساند. با درک تأثیر پیوندهای شکسته، بررسی منظم آنها، و رفع سریع هر گونه مشکلی که پیش می آید، می توانید از تجربه کاربری مطمئن ، یکپارچه و مثبت برای بازدیدکنندگان سایت وردپرس خود اطمینان حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید