info@mihanplangroup.com
021-44660422

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست

طراحی سایت چیست :

طراحی سایت به فرآیند ایجاد و راه اندازی یک وب سایت گفته میشود که در طی آن از زبان های مختلف برنامه نویسی بسته به تخصص طراح و یا درخواست کارفرما استفاده میشود .این روند در ابتدا با استفاده از کد های html  و css   و …  انجام میشد و طراح سایت با دشواری بسیار زیاد کدنویسی  سایت را انجام می داد ولی در حال حاضر با استفاده از بسترهای آماده cms  مانند جوملا و وردپرس و …  کار ایجاد یک وب سایت بسیار ساده تر و راحتر و با صرف زمان کمتری انجام و به پایان میرسد .

چرا به طراحی سایت نیاز داریم :

با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک به وجود آمده در سطح دنیا و جهت شروع فعالیت در فضای وب  و معرفی و ارایه خدمات و کالا روش های مختلفی وجود دارد .یکی از اصلی ترین و مفید ترین  روش ها  در این عرصه راه اندازی یک وب سایت و بارگزاری اطلاعات و خدمات حرفه مان در آن است . ما برای عرضه خدمات مان و معرفی خود به دنیا حتما باید دریچه ای را بسوی دنیای مجازی اینترنت باز کنیم . این ما هستیم که میتوانیم تصمیم بگیریم که کدام دریچه ی ورود را انتخاب کنیم .

فروشگاه اینترنتی

به عنوان مثال ایجاد و طراحی یک سایت فروشگاهی که در طراحی آن اصول و روشهای استاندارد در نظر گرفته شده  و در نگهداری از آن نیز استاندارد ها مد نظر گرفته شده باشد ، میتواند کمک بسیار زیادی به توسعه و پیشرفت کار کسب ما داشته باشد .

 

انواع طراحی سایت :

بطور کلی میتوان طراحی سایت را به دو صورت کلی دسته بندی نمود: 1-  سایت استاتیک  2-  سایت داینامیک .

در ذیل به نکات قوت ، ضعف وخصوصیات هر کدام اشاره می نماییم :

سایت استاتیک :

این نوع سایت ها که در گذشته نه چندان دور کاربرد بیشتری داشت و جهت سایت های معرفی و شرکتی بسیار کوچک کاربرد داشت  ، سایت های استاتیک بخش مدیریت وب سایت را ندارند و در واقع مدیر سایت امکان ویرایش سریع و راحت مطالب و یا اضافه نمودن مطلب جدید را ندارد و معمولا باید یک طراح وب سایت و یا شخصی که با زبان های برنامه نویسی آشنایی دارد نسبت به اصلاح و اضافه نمودن مطالب در سایت اقدام نماید .

در روزگار فعلی کاربرد اینگونه سایت ها بسیار کم شده است و کارآیی لازم را با با توجه cms های موجود مانند جوملا و وردپرس و سایت سارها از دست داده است . این نوع سایت ها  دلیل انعطاف پذیری بسیار کم ،  مشکلات زیاد، و عدم زیبایی ظاهری طرفداران زیادی ندارد .

سایت داینامیک :

اینگونه سایت ها ، از نوع پویا میباشند و امکان تغییر ، اصلاح و اضافه نمودن کلیه محتوای سایت ، توسط مدیر سایت را دارند. در طی روند اینگونه طراحی کلیه نیازهای مشتری جمع آوری و بر اساس ان طرح نهایی ارایه و طراحی شروع می شود . اگر بخواهیم مزایای اینگونه طراحی را بگوییم باید به موارد زیر اشاره نماییم :

  • بروز رسانی ساده و سریع
  • مدیریت ساده و روان کلیه محتوای سایت بدون نیاز به داشتن تخصص برنامه نویسی
  • سئو پذیر بودن راحتتر سایت
  • واکش گرایی بسیار بالا . بنحوی که در کلیه تجهیزات مانند موبایل و تبلت نیز به زیبایی قابل مشاهد میباشند .
  • امنیت بسیار بالاتر سایت

روشهای طراحی سایت :

طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا

بطور کلی طراحی سایت به دو روش امکانپذیر است :

  • طراحی سایت بر اساس cms ویا  سیستم مدیریت محتوا
  • طراحی سایت بصورت اختصاصی بر اساس زبان های مختلف برنامه نویسی
  • طراحی سایت با استفاده از سایت سازها

طراحی سایت بر اساس سیستم مدیریت محتوا :

در این روش با استفاده از یک سیستم از قبل آماده مدیریت محتوا مانند جوملا و یا وردپرس عملیات طراحی سایت صورت میگیرد . در واقع طراح سایت بصورت سفارشی  با ایجاد تغییرات و یا اضافه نمودن ویژ گیهای موجود در این cms ها طراحی سایت را انجام میدهد . این نوع ایجاد وب سایت ، سریعتر ، ارزانتر و ایمن تر است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم مدیریت محتوا اینجا کلیک کنید.

طراحی سایت بصورت اختصاصی :

در این نوع هیچگونه cms  یا مدیریت محتوایی استفاده نمیشود و در واقع کلیه بخش های یک سایت توسط طراح و یا تیم طراحان کدنویسی میشود . سایت های با کد نویسی اختصاصی معمولا بسیار گران تر ، دارای امنیت کمتر و روند طراحی آنها زمانبرتر میباشد .از معایب اصلی اینگونه سایتها این است که نیاز به آپدیت و تغییرات اساسی در سایت بایست توسط طراحی که عهده دار طراحی آن بوده است صورت گیرد و پشتیبانی آن نیز با توجه به اختصاصی بودن آن معمولا فقط توسط شرکتی که طراحی در آنجا صورت گرفته انجام می پذیرد. از دیگر معایب آن هزینه بسیار بالای طراحی سایت میباشد .

استفاده از سایت ساز :

سایت‌ ساز ابزاری است که امکان ساخت، ویرایش و مدیریت یک وب‌سایت را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی برای شما فراهم می‌کند. این سایت سازها بصورت آنلاین کار میکنند و امکان طراحی سایت را با استفاده از امکاناتی که در آنها طراحی شده برای شما مهیا میکنند. از دید ما اینگونه طراحی سایت بیشتر بدرد کسانی میخورد که به‌ دنبال داشتن یک سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با هزینه‌ای مناسب و بدون نیاز به دانش فنی  و مهارت خاصی هستند.

انواع سایت های موجود :

تنوع بسیار زیادی برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد و آنرا میتوان به اشکال مختلفی راه انداری نمود . ولی چند دسته بندی کلی برای این تنوع وجود دارد :

سایت شرکتی

سایت شخصی

سایت فروشگاهی

سایت آموزش

سایت همه منظوره

سایت آگهی و  نیازمندی

در مبحث طراحی سایت چیست؟ سعی شد به اختصار در باره مباحث مرتبط با طراحی سایت و انواع آن و مزایا و معایب آن با شما صحبت کنیم . گروه طراحی سایت میهن پلن آمادگی لازم را برای طراحی وب سایت مورد نیاز شما را با بهترین شیوه و روشهای مدرن روز دارد با ما تماس بگیرید و فبل از هر چیز در ارتباط با ایده خود با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید  امیدواریم این مطلب مورد توجه شما واقع گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید